مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عملیات خاموش کردن آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، به وسیله بالگرد‌های آبپاش آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان   با اشاره به هماهنگی با مسئولان استان العماره در عراق برای خاموش کردن آتش تالاب هورالعظیم بیان داشت: اخذ مجوزهای لازم، عملیات خاموش کردن آتش در این تالاب از امروز به وسیله بالگردهای آبپاش آغاز شده است.

وی افزود: عملیات اطفای حریق از حدود ساعت 10 صبح امروز آغاز شده و با توجه به اینکه این اولین تجربه اطفای حریق به وسیله بالگرد آبپاش در نیزارهای تالاب و شرایط فعلی است، باید منتظر نتایج آن باشیم و امیدواریم این عملیات در خاموش کردن آتش موثر واقع شود.

لاهیجان زاده با اشاره به بازدید از محل حادثه عنوان کرد: بازدید کامل از بخش ایرانی هورالعظیم و تعیین محل های آبگیری و استقرار بالگردهای آبپاش از دیروز انجام شده و اداره کل محیط زیست استان تانکر سوخت رسان برای این بالگردها نیز تامین کرده است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عرصه مستعد آتش سوزی در بخش عراقی تالاب حدود 150 هزار هکتار است و در دو هفته اخیر بیش از 16 هزار هکتار از آن دچار حریق شده است، بنابراین کار خاموش کردن این آتش بسیار دشوار است.

انتهای پیام/م

آتش کماکان در تالاب هورالعظیم

برچسب ها: حوادث ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.